środa, 11 marca 2009

ESET NOD32 4.0 - stan ochrony

Dzisiaj zauważyłem kolejną ciekawą funkcjonalność najnowszej wersji programu antywirusowego NOD32. Po uruchomieniu programu otrzymałem informację o niezapewnianiu pełnej ochrony. Zdziwiłem się bardzo gdyż do tej pory informacje takie świadczyły o zbliżaniu się do końca licencji. Tym razem było to jednak coś innego ...

Powodem informacji o niepełnej ochronie były niezainstalowane aktualizacje systemu operacyjnego. NOD32 zapewne dzięki wbudowanemu modułowi SysInspector poinformował mnie o dostępnych poprawkach Microsoftu oraz innego oprogramowania zainstalowanego na komputerze. Po uruchomieniu aktualizacji automatycznych wszystko wróciło do normy.


Nowy sposób informowania o poprawkach Microsoftu skłonił mnie do zainstalowania nowych zabezpieczeń. Niewątpliwe to zasługa NODa, pytanie tylko czy nie będzie to zbyt uporczywe? Jeśli NOD będzie informował tylko o krytycznych ze względu bezpieczeństwa poprawkach Microsoftu niewątpliwie pozytywnie wpłynie na bezpieczeństwo całego systemu. Jeśli jednak będą to zbyt częste komunikaty o pojawiających się aktualizacjach to grozi im ignorowanie przez użytkowników ...

Brak komentarzy: