wtorek, 16 września 2008

Witaj świecie!

Witam wszystkich nowych i przyszłych czytelników bloga nod32-antivirus.blogspot.com

Na łamach tej strony mam zamiar prezentować testy, recenzje, opinie i porady dotyczące programów antywirusowych słowackiej firmy ESET. Bezpieczeństwo sieciowe jest w dzisiejszych czasach niezmiernie ważnym tematem, dlatego też warto poświęcić mu słów kilka. Jednak chciałbym tutaj mówić o bezpieczeństwie w kontekście programów ESET NOD32 Antivirus oraz ESET Smart Security.

Dlaczego te programy? Z prostej przyczyny - uważam je za najlepsze rozwiązania antywirusowe dostępne na rynku w chwili obecnej. Wielokrotnie nagradzane programy stosuje od kilku lat zarówno służbowo jak i prywatnie. Lata współpracy przekonały mnie, że warto zgłębić konfigurację programów. Czas poświęcony na te praktyki zwraca się z nawiązką. Nie pamiętam już kiedy na osobistym komputerem musiałem "wojować" z wirusami, trojanami czy innymi internetowymi rozbójnikami. Może ktoś stwierdzić, że wynika to z mojego doświadczenia i obycia w globalnej sieci - jest w tym dużo racji. Jednak nie można tego powiedzieć o użytkownikach służbowych komputerów, które mam pod swoją opieką. Komputery te pomimo upływającego czasu działają sprawnie, bezproblemowo i wydajnie. Wydajność jest tu bardzo ważna gdyż nie zawsze firmy posiadają finanse na modernizację posiadanych komputerów. Dlaczego więc marnować cenne zasoby "ciężkim" programem antywirusowym ?? Co z tego, że program antywirusowy chroni mój komputer przed wirusami jeśli ja nie mogę z niego korzystać ??

Wszystko to i wiele innych informacji znajdziecie na moim blogu. Znajdzie się tutaj miejsce dla nowości z branży - głównie pod kontem programów NOD32 i Smart Security. Dalej praktyczne porady związane z pracą z wymienionymi programami. Przykładowe konfiguracje czy rozwiązania najczęstszych problemów.

Zapraszam do czytania i życzę miłej lektury!

Brak komentarzy: